Hvis du ikke er på TikTok, går du glip af noget. Den kortformede videoapp har taget verden med storm og har over 800 millioner aktive brugere på verdensplan. Og det tal vil kun fortsætte med at vokse. Som e-handelsvirksomhed har du ikke råd til at ignorere TikTok. I denne guide viser vi dig, hvordan du kommer i gang med TikTok og får mest muligt ud af platformen for din virksomhed. Hvis du ikke ønsker selv at arbejde med det, så kan vi anbefale at få hjælp af et digital marketing bureau som Plutonic Media. Derudover er det også en god idé at kigge ind i andre digitale markedsføringskanaler.
Hvad er TikTok?
TikTok er en kortformet videoapp, der giver brugerne mulighed for at oprette og dele 15-sekunders videoer. Appen blev først lanceret i 2016 under navnet Musical.ly og vandt hurtigt popularitet blandt teenagere og unge voksne. I 2018 blev Musical.ly opkøbt af den kinesiske teknologivirksomhed ByteDance for 1 mia. dollar og omdøbt til TikTok.
Selv om TikTok er enormt populær blandt yngre befolkningsgrupper, har platformen noget for alle. Der er videoer om alt fra madlavning og mode til dans og DIY. Og fordi TikTok handler om kreativ selvudfoldelse, er det det perfekte sted at vise dit brands personlighed og skabe kontakt med potentielle kunder.
Er du klar til at begynde at bruge TikTok til din virksomhed? Her er nogle tips.
Identificer din målgruppe
Før du begynder at skabe indhold, er det vigtigt at identificere, hvem du ønsker at nå ud til på TikTok. Hvilken aldersgruppe er de i? Hvad er deres interesser? Når du har en god forståelse af din målgruppe, kan du begynde at skabe indhold, der appellerer til dem
Skab engagerende indhold
Nøglen til succes på alle sociale medieplatforme er at skabe indhold, der engagerer dit publikum. På TikTok betyder det, at du skal sende videoer, der er kreative, sjove og originale. Vær ikke bange for at eksperimentere med forskellige typer indhold, indtil du finder det, der fungerer bedst for dit brand. Husk, at det handler om at skabe kontakt med dit publikum på et personligt niveau
Brug hashtags
Hashtags er en fantastisk måde at få dit indhold set af flere personer på Tik Tok. Når nogen klikker på et hashtag, vil de se et feed med alle de seneste videoer, der er blevet tagget med det pågældende udtryk. Så hvis du bruger populære, relevante hashtags i dine videoer, er der større sandsynlighed for, at du vises for potentielle kunder, der er interesserede i det, du har at tilbyde. Sørg blot for ikke at bruge for mange hashtags – højst tre bør være tilstrækkeligt
Konklusion på TikTok
Der er ingen tvivl om, at T-TikTok er kommet for at blive. Som e-handelsvirksomhed har du ikke råd til at ignorere platformen. Ved at skabe engagerende indhold og bruge hashtags strategisk kan du nå ud til et helt nyt publikum af potentielle kunder på TikTok. Så hvad venter du på? Begynd at eksperimentere med video i dag!